bookdepository.co.uk

miercuri, 30 ianuarie 2013

The Shunned House - H.P. Lovecraft

From even the greatest of horrors irony is seldom absent.

Zilele astea eram interesat sa citesc descrieri si primul loc unde m-am dus a fost H.P. Lovecraft. Lovecraft este renumit pentru literatura sa fantastica, gotica si macabra, insa recunosc ca asta e prima mea lectura. Am ales The Shunned House pentru ca se gaseste gratis aici si aici.

Povestirea prezinta cazul unei case bantuite, dar nu, in modul clasic, de fantome, vampiri sau varcolaci. Defapt am terminat povestea si nici nu mi-am dat seama exact ce/cine bantuia casa. Generatii de-a randul ale familiei Harris traiesc aici si sanatatea li se deterioreaza brusc si constant, ajungand la o moarte prematrura. Casa si imprejurimile sunt pline de umezeala, de plante moarte si de un fel de ciuperci fosforescente, mai ales beciul locuintei. Protagonistul si unchiul sau, dr. Elihu Whipple, fac cercetari si descopera ca locul a apartinut initial unei familii de hughenoti din Franta, familia Roulet, care avea o pasiune pentru fenomene stranii, iar casa a fost construita pe locul fostului cimitir al familiei. 

In cele din urma protagonistul, impreuna cu unchiul sau, sunt hotarati  sa omoare orice ar fi ceea ce bantuie casa. Cei doi merg in beciul locuintei inarmati cu un aruncator de flacari si un mecanism complex care sa anihileze  orice prezenta supernaturala, insa fara nici un efect. In timpul de veghe al Dr. Elihu, protagonistul este trezit din somn de un tipat. Intorcandu-se vede un corp galben, asemanator unui cadavru si plin de ochi care iese din podeaua beciului si dispare prin semineu. Unchiul sau devine un monstru care se descompune luand pe rand infatisarea tuturor persoanelor care au murit in casa. 

Protagonistul se intoarce acolo cu o masca de gaze, o lopata si sase recipiente de acid sulfuric. El sapa in podeaua beciului si gaseste ceea ce pare a fi cotul unui monstru urias. Goleste acidul sulfuric in  groapa si in aer se degaja un gaz galben. Ciupercile fosforescente si umezeala dispar. Mai tarziu vegetatia revine la viata si casa poate fi din nou inchiriata. 

Desi intial nu am fost impresionat de poveste, mi-am schimbat intr-o oarecare masura parerea a doua zi, cand mi-am dat seama ca te lasa fara nici o idee clara despre ce s-a intamplat si asta ma gandesc ca inseamna proza fantastica si macabra. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu